בס"ד

תהליכי הפקת קמפיין

שאלות לסוכנות דוגמנות

איך קמפיין נוצר? מי יושב מאחורי כל יום צילומים? איך עושים פרסומות בטלוויזיה?

איך האנשים שנמצאים בה הגיעו לשם? גם אני יכול להיות בטלוויזיה? גם אני יכול להופיע על שלטי חוצות?

הכול מתחיל ב"גרעין" של רעיון.

לקוח– בעל עסק/רשת אשר רוצה ליצור קמפיין פרסומי עבור העסק שלו, ועל כן פונה למשרד פרסום.

משרד פרסום/חברת הפקה- מכנסים תחתם את כול אנשי המקצוע הרלוונטיים לצורך הפקת הקמפיין.

קופירייטר- הוגה הרעיון הפרסומי לפני הורדתו לביצוע.

 תסריטאי – כותב את פרסום המוצר.

מה הוא מוצר?!

מוצר - יכול להיות בגד מגניב, מוצר מזון, יכול להיות תכשיט חדש ויכול להיות גם שירות שניתן על ידי גורם אחר.

התסריטאי לוקח את גרעין הרעיון ומפתח אותו לסיפור. אם זו תמונה - התמונה צריכה לשדר את אותו הסיפור, ואם זו פרסומת - כל הוואי העלילה מספר אותו.

מרגע שהתסריטאי "שתל את הגרעין" למעשה מתחיל שלב ה- Pre-production,  דהיינו קדם ההפקה.

פרה-פרודקשיין מכיל בתוכו רבדים רבים כגון: מימון ההפקה כולה, עיצוב תפאורה, עיצוב תלבושות, ליהוק ועוד.

בתהליך גיוס המימון ההפקה מחליטה מה התקציב לכל מחלקה – תקציב לסטיילינג (לבוש), תקציב לצלם, תקציב לליהוק הדמויות השונות וכד'.

כל רבד של הפקה מתחלק בין אנשי הפקה שונים: תפאורה, תאורן, סאונד-מן, מלהקת, מלבישה/סטייליסטית וכו'.

ליהוק הדמויות משויך לעבודתם של המלהקים/מלהקות. אחרי שנבנה טייפ קאסט של דמות על פי התסריטאי, המלהקת לוקחת את הנתונים הללו יחד עם התסריט עצמו ומתרגמת אותם לסוכנויות דוגמנות כ"בריף" (דרישה).

סוכנות הדוגמנות T4you Models מקבלת את הנתונים ומעבירים על פי דרישותיה של המלהקת את המיוצגים אשר יכולים להתאים לה.

המלהקת בוחרת את הדמויות שנראות לה הכי מתאימות על בסיס אודישנים ביתיים/פיזיים.

לאחר סגירת כל מחלקות ההפקה למעשה עוברים לשלב הפקתי הבא - יום צילומים.

יום צילומים הוא יום שמכיל צוות שלם ונרחב של אנשי הפקה ומיוצגים.

אנשי ההפקה הם: במאי, צלמים, מאפרות, מעצבות שיער, אנשי תאורה, אנשי תפאורה, מלהקים, מפיקים בפועל, עוזרי הפקה, נערי מים, נערי תסריט, בהפקות ילדים - מפעילי ילדים, סאונד-מן (בפרסומות) ועוד.

מהות יום הצילומים הוא הוצאת חומרים באיכות הטובה ביותר עבור הקמפיין, בין אם בתמונות סטילס מצוינות ואיכותיות ובין אם בצילומים רבים מזוויות שונות עבור פרסומות.

על המיוצגים אשר מגיעים ליום צילומים - להיות אחראיים להגעה ועמידה בזמנים אשר נקבעו להם, לעשות את עבודתם על הצד הטוב ביותר ולשתף פעולה ככל האפשר עם אנשי ההפקה.

כאשר נגמר יום ההפקה - ההפקה עוברת שלב:  - Post production, דהיינו גמר הפקה.

פוסט פרודקשיין- זהו השלב שבו מחליטים הבמאי/הבמאית מה עולה לפרסום ומה יורד בעריכה. בשלב הזה יושבים העורך והגרפיקאי ומעבדים את החומרים. לפעמים חומרים נופלים בעריכה כיוון שלא יצאו טוב,

כיוון שלא מעבירים את המסר כמו שצריך או כי פשוט פחות טובים מאחרים, גם אם הם טובים בפני עצמם.

לאחר עיבוד ההפקה מפרסמת את הקמפיין שלה. לעיתים הקמפיינים יוצג באמצעות פרסומות בטלוויזיה, לעיתים יוצג בשלטי חוצות ולעיתים יהיו בכניסה לחנויות בקניון.

לסיכום: גם את/ה יכולה להיות על שלט חוצות באיילון, גם את/ה יכול להופיע בפרסומת בטלוויזיה, גם אתם יכולים להיות הדוגמנים בקמפיינים.

אתם רק צריכים להגיש מועמדות ולהאמין בעצמכם.

בחזרה למאמרים