בס"ד

ביוטי

ביוטי/איפור אופנה

תחום האיפור הינו תחום נרחב ומעניין, האיפור נוסד עוד מימי קדם בימי מצריים העתיקה ובתנ"ך מוזכר מספר רב של פעמים השימוש באיפור,

בין אם באיפור פנים או בין אם באיפור הגוף בו צבעו את הגוף בגוונים שונים אשר הפיקו באופן עצמאי מהמשאבים אשר קיימים  בטבע,

צבעים טבעיים כמו אוכרה אדומה שערבבו אותה עם שומן בעלי חיים או באמצעות תמציות של צמחים, צבע שחור ואפור העשויים מפחם ועוד.

האיפור לא תמיד נתפס בעייני האנושות באור חיובי, רק ברבות הימים למדו כי אין שום רע בכך שאישה רוצה להתייפות ולהתאפר.

במדינות שונות בעולם נהוג אף שגברים מתאפרים, בשבט ההולי האיפור הוא דבר קבע אצל הגברים אשר יוצאים למלחמה והדבר כלל לא מרמז על נשיות.

בארצות שונות כמו סין ויפן האיפור משמש את הגברים והנשים כאחד בטקסטים שונים.

בישראל היות והמדינה הינה מדינה שמרנית (דת) - האיפור נתפס בעייני החברה כשייך לנשים אך ישנם גם גברים המרגישים בנוח להתאפר מידיי יום.

אל תוך עולם האופנה נכנס האיפור בהפקות אופנה, קטלוגים, תצוגות ופרסומות , האיפור הינו דבר הכרחי בתעשייה וכול דוגמן או דוגמנית ואף ילדים מתאפרים לפניי הצילומים או העלייה לבמה.

לעיתים כאשר רוצים להדגיש מראה מסוים או לחלופין להסתיר פגם מסוים כגון פצעים, שריטות או כתמים אשר לא מעוניינים לראותם בצילומים עושים שימוש באיפור יותר משמעותי.

איפור ביוטי מקצועי הינו איפור הנעשה בימי צילום אופנה או לחלופין עבור כלות על ידי מאפרות מקצועיות, הוא אף משמש כאיפור מושקע לערב.

בשונה מהאיפור היומיומי שהוא עדין יותר וניכר בו שהוא טבעי יותר ולא מוקפד מידיי.

כאשר מאפרים דוגמנית ליום צילום ביוטי - האיפור הוא בעל החשיבות הגבוהה ביותר ועל כן מאוד חשוב לשים לב למספר דברים משמעותיים בדוגמנית המשפיעים על האיפור כגון:

מצח גבוה או רחב, עיניים גדולות או קטנות , שפתיים דקות או בשרניות, צבע שיער וצבע גבות.

כול אלו הינם מרכיבים מאוד חשובים אשר משפיעים על יצירת התמונה המוגמרת ועוזרים בכך לייצר הפקה ייחודית.

עבודת איפור יכולה לכלול אלמנטים רבים ושונים כמו חרוזים, מדבקות, תכשיטים, הכול בהתאמה לקונספט הנבחר.

כאשר בוחרים דוגמנית לצילומי ביוטי חשוב מאוד לשים לסוג העור, שטח עיין, סקינטון של פנים ופגמים במידה ויש, הכול בהתאמה לקונספט המדובר .

בחזרה למאמרים